Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Απάντηση συναδέλφου σχετικά με κριτική σε ρεπορτάζ για εφοπλιστές


Από το συνάδελφο Π. Τσιριγώτη πήραμε και δημοσιεύουμε την απάντησή του στην προηγούμενη ανάρτησή μας. Ακολουθούν διευκρινίσεις του εκπροσώπου.

Ενα ευχαριστώ προς στους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΑΜΠΕ..........

Αξιότιμοι συνάδελφοι και εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΑΜΠΕ, μέσα από αυτή την επιστολή θα ήθελα να σας συγχαρώ για την εξαιρετική «συναδελφικότητα» που επιδείξατε προς το πρόσωπό μου, για τα 24 χρόνια εργασίας μου στον ειδησεογραφικό αυτό οργανισμό και για την ευαισθησία που είχατε να μου τηλεφωνήσετε για να εκφράσετε τη διαφωνία σας για το ρεπορτάζ μου.Έχω εργαστεί σε όλες τις βάρδιες του ΑΜΠΕ και πολλοί από εσάς γνωρίζετε πολύ καλά τον τρόπο εργασίας μου.Αισθάνομαι πολύ υπερήφανος που ανήκω σε αυτόν τον ειδησεογραφικό οργανισμό, όπως επίσης και για τη συνεργασία μου με τους αρχισυντάκτες, διευθυντές και υπόλοιπους συναδέλφους.Η επιστολή διαμαρτυρίας του συναδέλφου του ΑΜΠΕ Δημήτρη Καρακώστα προς τους εκπροσώπους των εργαζομένων που συνυπογράφεται, όπως αναφέρεται στο blog και από τους υπόλοιπους εργαζόμενους, αναφέρει ότι αισθάνεται «ντροπή» για το ρεπορτάζ μου που κόντεψε όπως λέει «να τον στείλει στο νοσοκομείο», ωστόσο αναρωτιέμαι ειλικρινά τι θέλει να αποδείξει.Χωρίς ίχνος απολογίας προς κανέναν θα μπορούσα να πως το εξής: Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ ήταν αποκλειστικά συλλογή πληροφοριών και καταγραφή στοιχείων από διάφορες πηγές μου, που σε καμία των περιπτώσεων δεν προήλθαν από τον εφοπλιστικό κλάδο.Για να ανταποκριθώ μάλιστα στο συγκεκριμένο θέμα, πολλές φορές αναγκάστηκα να εργαστώ περισσότερο και από 12 ώρες με μια τσάντα στο ώμο και ατέλειωτο περπάτημα, κάτι που γνωρίζουν όσοι έχουν κάνει ρεπορτάζ στη ζωή τους.Το να ασχοληθεί ένας συνάδελφος, για να γράψει ένα τεράστιο κείμενο με στοιχεία για τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών προκειμένου να μου αποδείξει μια πολιτική πλευρά ενός θέματος μέσα και από το δικό μου ρεπορτάζ που θεωρεί«κατασκευασμένο»και αμφισβητεί, δεν ξέρω για άλλη μία φορά τι στόχο έχει.Επειδή γνωρίζω πολύ καλά την ευαισθησία που σας διακατέχει για τα τηλεγραφήματα του ΑΠΕ και την αναβαθμισμένη εργασία στον Οργανισμό, θέλω να σας ενημερώσω ότι οι ειδήσεις που γράφονται από εμένα είναι δέκα φορές ελεγμένες από τις πηγές μου.Και για την ιστορία:Στον Πειραιά βρίσκονται περίπου 3.500 ναυτιλιακές εταιρείες,ενώσεις εφοπλιστών και εταιρείες πλοίων και ουδέποτε έχει τεθεί κάποιο θέμα για τα ρεπορτάζ μου. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζεται ότι παράπονο δεν έχει υπάρξει ούτε από τον τομέα της ναυτεργασίας και τις ενώσεις των λιμενεργατών,το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά ούτε και από τους Δημάρχους και τους κοινωνικούς φορείς των 14 περίπου πόλεων της περιφέρειας του Πειραιά που καλύπτω.Σας ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνετε να ασχοληθείτε μαζί μου.

Με εκτίμηση, Πάρης Τσιριγώτης

Διευκρίνιση εκπροσώπου
Ο πληθυντικός που χρησιμοποιείται στο εισαγωγικό σημείωμα της προηγούμενης ανάρτησης είναι πληθυντικός ευγένειας και δεν αφορά ούτε τους άλλους δύο εκπροσώπους ούτε -πολύ περισσότερο- το σύνολο των εργαζομένων του ΑΜΠΕ. Είναι η προσωπική μου γνώμη και αφορά τη δεοντολογία με την οποία (δεν) δουλεύει πολλές φορές το ΑΜΠΕ. Επιμένω ότι είδηση που ως πηγή έχει μια αδημοσίευτη μελέτη ενός άγνωστου μη κατονομαζόμενου ινστιτούτου δεν μπορεί να αναμεταδίδεται χωρίς να πλήξει την αξιοπιστία του πρακτορείου. Πολύ περισσότερο όταν το περιεχόμενο της είδησης είναι εξαιρετικά απίστευτο. Στις φυσικές επιστήμες είναι βασικός κανόνας να επιζητούνται επιπρόσθετες αποδείξεις και πειραματικές επιβεβαιώσεις όταν κάποιος επιστήμονας ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε κάτι που ανατρέπει την επικρατούσα θεωρία. Με απλά λόγια, δεν θα μου ζητούσατε πολλά στοιχεία για να αποδεχτείτε ότι χθες το βράδυ έφαγα παρέα με τον αδελφό μου. Αντίθετα θα μου ζητούσατε πληθώρα στοιχείων για να αποδεχτείτε ότι συνέφαγα με τον μακαρίτη Μάικλ Τζάκσον.
Ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι ο συνάδελφος Πάρης, τον οποίο γνωρίζω προσωπικά, στερείται αξιοσύνης, εργατικότητας και κυρίως εντιμότητας, στην εκτέλεση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος. Γι' αυτό η προηγούμενη ανάρτηση δεν αναφέρεται στο όνομά του, αλλά στη λογική λειτουργίας του ΑΜΠΕ. Μάλιστα, στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε του ανέφερα ότι μέσα στο φόρτε της δουλειάς μπορεί και εγώ ο ίδιος να έγραφα το ίδιο ακριβώς κείμενο για τους εφοπλιστές το οποίο τώρα επικρίνω. Όμως αν υπήρχε σωστή λειτουργία και νοοτροπία στο πρακτορείο, το κείμενο θα βελτιωνόταν από τον αρμόδιο αρχισυντάκτη, ή ο τελευταίος θα μου ζητούσε να αναφέρω τις πηγές μου οπότε τότε δεν θα ετίθετο πρόβλημα. Το λάθος που ασφαλώς έκανα ήταν ότι δεν ενημέρωσα εγκαίρως τον συνάδελφο Πάρη για την ανάρτηση ώστε να μπορέσει να απαντήσει ταυτόχρονα.

Μετά τιμής,
Πέτρος Τσάγκαρης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου